niedziela, 16 lutego 2014

Sushi - nie aż tak trudna sprawa :)



Wydawało się rzeczą nieosiągalną, trudną i kłopotliwą. Martwiłam się, że mi nie wyjdzie. Teraz z czystym sumieniem mogę stwierdzić – potrafię! I założę się, że będziecie potrafić i Wy:). Wystarczy kilka dobrej jakości składników, trochę czasu i dobrych chęci.
Przygotowałam składniki, ugotowałam ryż. Wszystko gotowe. No i zaczęła się zabawa:). Razem z chłopakiem i przyjaciółką mieliśmy niesamowitą frajdę dobierając składniki i formując rolki. Coś wspaniałego. Po przekrojeniu oczekiwanie – jak to wyjdzie? Czy będzie się rozpadać? Czy będzie widać składniki? I czy ryż jest dobry, nie rozgotowany, nie twardy? Efekt końcowy przeszedł moje wszelkie oczekiwania. Nie mogłam się napatrzeć na te małe cudeńka, które sami zrobiliśmy. Przepisu podawać nie będę, gdyż nie mam pojęcia czy jest to wykonane "perfecto", jednak chciałam zakomunikować wszem i wobec, że przygotowanie sushi to nie wyprawa w Himalaje i jest ono na miarę możliwości większości z nas:). Dodatkowo chciałam się pochwalić, jakie wyszło mnie:). Wizualnie coś pięknego. Smakowo – niebo w gębie! Rozpływaliśmy się w smaku sześciu różnych kombinacji, popijając jaśminową herbatę. Niezapomniany wieczór, a co najważniejsze, sami go stworzyliśmy:).



Poniżej podaję wersje sushi, które gościły na naszym stole:

- Nigiri z łososiem
- Uramaki z łososiem, sałatą Lollo, szczypiorem, avocado, czarnym sezamem, serkiem philadelphia i majonezem japońskim
- Futomaki z sałatką krewetkową i szczypiorem
- Futomaki z łososiem, avocado, sałatą Lollo i majonezem japońskim
- Futomaki z krewetką, ogórkiem, szczypiorem, czarnym sezamem i wasabi
- Futomaki z łososiem, sałatą Lollo, szczypiorem i serkiem philadelphia


Jedno mogę powiedzieć, zabawa z sushi to niesamowita frajda i prze-smaczna uczta:).

2 komentarze:

  1. Piękna prezentacja :) Ja ostatnio też eksperymentuję z sushi i potwierdzam - to nie takie trudne, a efekt jak widać na powyższych zdjęciach :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) jak widać i my możemy zostać domowymi sushi masterami:) pozdrawiam! :)

      Usuń