środa, 4 października 2017

Dietetyczne ciasto owsiano-orzechowo-bananowe z kakao i gruszką



Niestety rozpoczął się nowy rok akademicki. Jeszcze nie minął tydzień, a ja już jestem wykończona nadchodzącymi miesiącami… Jak się okazało, na mojej uczelni piąty rok studiów to idealny czas na zrobienie trzydziestu godzin wychowania fizycznego, piętnastu godzin drugiego języka obcego i multum zajęć trwających od rana do wieczora. Niewiarygodne. A ja myślałam, że w ostatnim roku normalni studenci piszą pracę magisterską. Ja nie mam nawet na to czasu.
W najbliższych tygodniach potrzebna mi będzie chyba niezła wałówka, więc muszę kombinować jak ogarnąć temat. W tamtym semestrze przygotowywałam sobie pieczoną owsiankę z żurawiną. W tym semestrze hitem będzie ciasto owsiane bez cukru. Mimo, że ciasto go nie zawiera, jak dla mnie jest idealnie słodkie – to dzięki bananowi, który koniecznie musi być mocno dojrzały i mocno słodki. Ciasto swój lekko orzechowy smak zawdzięcza dodatkowi orzechów włoskich, a wilgotności nadaje mu gruszka. Podzieliłam też ciasto pół na pół, do jednej dodając kakao, które fajnie przełamało smak :) Ciasto można zjeść zarówno jako deser do kawy, jako śniadanie z dodatkiem serka wiejskiego lub innego twarożku, ale idealnie nada się też jako przekąska do szkoły, pracy czy na uczelnię. Ciasto można przechowywać do 3 dni w lodówce, szczelnie zamknięte. Jeśli lubicie słodsze rzeczy, do ciasta można dodać łyżkę miodu. Ciasto można zdecydowanie nazwać "zdrowym", gdyż w swoim składzie (oprócz cukru wanilinowego i proszku do pieczenia) zawiera same korzystne składniki :) Naprawdę polecam :)


Składniki ( na ciasto w małej formie 20x20cm):

1 szklanka płatków owsianych górskich
½ szklanki orzechów włoskich (opcjonalnie mogą być każde inne orzechy)
1 duży, bardzo dojrzały banan
2 jaja (L)
1 łyżeczka gorzkiego kakao
½ łyżeczki proszku do pieczenia
½ łyżeczki cukru wanilinowego
Szczypta soli

Dodatkowo: 1 duża, dojrzała gruszka (lub inny dość słodki owoc), łyżka płatków owsianych i cynamon do posypania wierzchu


Wykonanie:

Piekarnik rozgrzać do 180oC (termoobieg). Foremkę wyłożyć papierem do pieczenia.
Ciasto: płatki owsiane zmielić w blenderze. Dodać orzechy włoskie i ponownie zmielić. W misce dokładnie rozgnieść banana widelcem. Dodać jajka i dobrze wymieszać. Wsypać zmielone płatki z orzechami, proszek do pieczenia, cukier wanilinowy i sól – wymieszać. Ciasto podzielić na 2 części – do jednej dodać kakao i wymieszać. Obrać gruszkę i pokroić na ćwiartki, a następnie na plasterki. Do formy wyłożyć na przemian kleksy ciasta ciemnego i jasnego. Można lekko wymieszać patyczkiem. Na wierzch ułożyć gruszki i lekko wcisnąć je do ciasta. Wierzch posypać płatkami owsianymi i cynamonem. Wstawić do piekarnika i piec 20 minut. Wyjąć i ostudzić. Jeść od razu lub przechowywać w lodówce do 3 dni. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz