piątek, 2 sierpnia 2019

Chlebek bananowy z kokosem



Myślałby kto, że kiedyś zainteresuje się chlebkiem bananowym… Nazwa zawsze mnie śmieszyła, a ciasto brzydko mówiąc po prostu mi śmierdziało. Ale jak już pisałam w poście o serniku z karmelizowanym bananem – smaki się zmieniają. Teraz chlebek nie tylko pięknie pachnie, ale jeszcze się nim zajadam kawałek po kawałku :) Także nigdy nie mówcie nigdy :) Co mnie natchnęło, by go upiec?  Po prostu nie cierpię marnowania żywności, dlatego widok czarnych bananów zalegających gdzieś w kącie lodówki mocno nakłonił mnie do uruchomienia piekarnika. Skorzystałam z przepisu Doroty, zmniejszyłam jednak ilość cukru i dodałam wiórki kokosowe oraz rum. Myślałam jeszcze nad gorzką czekoladą ale ostatecznie się powstrzymałam przed tym ruchem. Może to i lepiej, bo mogłoby mi nie zasmakować :) Chlebek w takiej postaci jaką upiekłam jest rewelacyjny. Mięciutki, wilgotny, mocno bananowy. I ten zapach kokosa… Bardzo polecam :)


Składniki (na ciasto w podłużnej formie 11x30cm):

3–4 duże bardzo dojrzałe lub przedojrzałe banany
200g mąki pszennej
75g roztopionego masła
70g cukru
2 łyżki wiórek kokosowych
2 łyżki rumu 
1 jajko
1 łyżeczka cukru wanilinowego
1 łyżeczka sody oczyszczonej
Szczypta soli

Dodatkowo: 1 banan na wierzch ciasta, wiórki i bułka tarta do oprószenia formy


Wykonanie:

Przygotować foremkę: wysmarować masłem i oprószyć wiórkami kokosowymi i bułką tartą. Piekarnik rozgrzać do 170oC (termoobieg).
Ciasto: mąkę przesiać z sodą. Banana rozgnieść widelcem. Wlać masło i wymieszać. Dodać jajko, cukier, cukier wanilinowy oraz sól i wymieszać. Dodać wiórki kokosowe, mąkę przesianą z sodą i krótko wymieszać tylko do połączenia składników. Przelać do formy i wyrównać. Wierzch posypać wiórkami kokosowymi. Banana przekroić na dwie podłużne połowy i ułożyć na wierzchu – lekko docisnąć do ciasta. Wstawić do piekarnika i piec ok. 50-60 minut do suchego patyczka. Ostudzić i oprószyć cukrem pudrem. Smacznego!


2 komentarze:

  1. Banan, kokos i rum <3 Pyszny przepis Aniu, przywołujesz egzotyczny klimat tą kombinacją składników :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak sobie pomyślałam, że będzie trochę egzotycznie 😊 I nie myliłam się 😊 Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń