piątek, 30 października 2015

Chrupiące ciasteczka cynamonowe – jak francuskie!


Jakbym miała zgadywać z jakiego ciasta zrobione są te ciasteczka, to obstawiałabym francuskie. No bo jakie inne ciasto tak pięknie rośnie i rozwarstwia się? A jednak! Ani to ciasto francuskie, ani czary – lecz proste połączenie masła, mąki i śmietany. Ciasteczka są łatwe w wykonaniu, a po upieczeniu niezwykle kruche i szybko znikają z talerza! Można je podpiec mniej lub bardziej. Ja preferuję te bardzie spieczone, bo po prostu lepiej smakują przez częściową karmelizację cukru. Z ciasta można wycinać dowolne kształty. Ja wycięłam kwiatki, kwiatki z dziurką i jeszcze małe kółeczka. Jaki kształt by nie przybrały, smakować będą równie pysznie! Polecam:)
  

Składniki (na 3 blaszki ciastek):

125g mąki pszennej
125g zimnego masła
2 płaskie łyżki kwaśnej śmietany
1 małe opakowanie cukru wanilinowego
Szczypta soli

Dodatkowo: 2 łyżki brązowego cukru trzcinowego, ¼ łyżeczki cynamonu


Wykonanie:

Mąkę przesiać. Dodać masło pokrojone na małe kosteczki, śmietanę, cukier wanilinowy i sól. Wszystko wymieszać, a następnie zagnieść ciasto. Powinno być lepkie. Wstawić do lodówki na co najmniej godzinę. Po tym czasie rozwałkować na grubość  ok. 3mm i wycinać dowolne kształty. Brązowy cukier wymieszać z cynamonem. Każde ciasteczko posypać lub obtoczyć z jednej strony mieszanką cukru z cynamonem.
Piekarnik rozgrzać do 180oC (termoobieg). Ciastka piec 8-10 minut, w zależności od tego, jak bardzo lubicie spieczone. Po wyjęciu przestudzić. Smacznego!

Jesienne słodkości!

18 komentarzy:

  1. Jakie śliczne! Kocham wszystko co z cynamonem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie pięknie się rozwarstwiają, jak ciasto francuskie! Trochę podobny efekt widziałam w twarogowych ciasteczkach i też je przyrównywałam do francuskiego, którego w sumie nigdy nie chciało mi się robić...;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie mi przypomniałaś, że przecież też kiedyś robiłam rogaliki z ciasta twarogowego i też były jak francuskie:) co do ciasta francuskiego - lepiej kupić, bo domowe zajmuje stanowczo za dużo czasu:) pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Wspaniałe wyszły te ciasteczka . Tak mało składników a efekt znakomity . Bardzo dziękuję za przepis .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowały:) to prawda, nawet jeśli nie ma się w lodówce praktycznie nic oprócz masła i śmietany, można wyczarować coś pysznego:) a brązowy cukier zawsze można zastąpić zwykłym:) pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Świetne ciasteczka!uwielbiam piec ciastka w domu,przepis banalny,zabieram ze sobą!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam wątpliwości czy z tej ilości składników będą az 3 blaszki
    ciastek? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi wyszło bardzo duzo ciastek ponieważ ciasto wałkuje się bardzo cienko :) pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Coś mi w tym przepisie brakuje, i też mam wątpliwości co do podanych składnikow?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, zapewniam, że w przepisie niczego nie brakuje o czym świadczą udane wypieki czytelników. Ciasteczka składają się z wyżej wymienionych składników. Pozdrawiam serdecznie .

      Usuń
  7. R e w e l a c j a!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialne!! Jutro spróbuję na słono z kminkiem
    Serdecznie dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Z kminkiem muszą być meeega pyszne :) Chyba też się kiedyś skuszę :) pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  9. Ciastka wyszły pyszne! Polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Miło mi to słyszeć :) pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń