niedziela, 8 grudnia 2013

Kluski jaglane z białym serem




Kolejna niedziela i kolejne niedzielne śniadanko:). Jak już wcześniej wspominałam wiele razy, uwielbiam śniadania na słodko więc łatwo się domyślić, że dzisiejsze kluski z kaszy jaglanej również są słodkie:). Nie sądziłam, że oprócz „jaglanki”, można z kaszy jaglanej wyczarować takie cuda. Kluseczki te bardzo przypadły mi do gustu. Zaraz po ugotowaniu są bardzo delikatne i mięciutkie, a gdy przestygną robią się bardziej zwarte, lecz nie tracą na smaku –  w przeciwieństwie do pierogów leniwych, które na zimno są o wiele gorsze. Można je podawać z dowolnymi dodatkami – owocami, dżemem, miodem. Z masłem i cynamonem również smakują wybornie:). Kolejna potrawa trafia do puli przepisów śniadaniowych. Zapraszam!

"Kluski jak żołnierze" - jak to powiedział mój tata :)

Składniki (na ok. 15 klusek):

Ciasto:
¾ szklanki kaszy jaglanej
1 i ½ szklanki zimnej wody
Szczypta soli
150g sera twarogowego (u mnie półtłusty)
1 jajko (L)
2 łyżeczki cukru wanilinowego
1 konkretna łyżka miodu
2 łyżki mąki
1 łyżka dowolnych otrąb

Dodatkowo: roztopione masło do polania klusek, cynamon, serek homogenizowany waniliowy


Wykonanie:

Kaszę umieścić w garnku i prażyć (co chwilę mieszając) ok. 2 minuty. Następnie zalać wodą, dodać szczyptę soli i gotować na średnim ogniu, aż kasza całkowicie wchłonie wodę. Ser twarogowy utrzeć z miodem i cukrem wanilinowym. Gdy kasza się ugotuje, odczekać krótką chwilę, aby nie była bardzo gorąca. Dodać do sera i wymieszać. Dodać jajko, otręby i mąkę – dokładnie wymieszać. Ciasto powinno być dość gęste. Odstawić. W garnku zagotować wodę. Na gotującą się wodę kłaść kluski formowane za pomocą dwóch łyżek. 


Zmniejszyć ogień prawie do minimum (kluski są bardzo delikatne, mocny płomień mógłby spowodować ich rozpad) i gotować do wypłynięcia klusek na powierzchnię wody. Odcedzić. Kluseczki są bardzo delikatne zaraz po wyjęciu z wody, więc jeśli chcecie aby były bardziej zwarte, musicie poczekać jeszcze chwilkę, aż troszkę przestygną. Ugotowane kluseczki podawać z dodatkami według uznania, u mnie z roztopionym masłem, cynamonem i waniliowym serkiem homogenizowanym. Smacznego!


3 komentarze:

  1. znakomity pomysł na zdrowe kluseczki! zapisuję i próbuję ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. wlasnie je robie :) zostalo mi kaszy jaglanej z ostatniego obiadu, ser bialy akurat byl i gotuje :) a probowalas kiedys pierogow z kasza jaglana ibialym serem na sllodko? pychota :)

    OdpowiedzUsuń