sobota, 4 stycznia 2014

Placki z płatków owsianych z suszoną żurawiną




Już dawno miałam na nie ochotę:). Przepis na nie znalazłam na stronie Lekko w kuchni i odrobinę go zmodyfikowałam. Treściwe, bardzo pożywne placuszki, na długo dają uczucie sytości. Do tego bardzo zdrowe – płatki owsiane, mąka razowa, żurawina. Kto lubi słodkie śniadania, koniecznie powinien je wypróbować:). Jako dodatek, do placków można dodać serek naturalny lub świeże owoce. Dżemy zdecydowanie przesłodzą placki. Naturalna słodycz żurawiny w zupełności wystarczy, a pamiętajmy, że po upieczeniu posypujemy je także cukrem pudrem. Świeże owoce pozwolą przełamać ich słodki smak. Kolejny poranek i kolejny pomysł na śniadanie:). Zapraszam!

Składniki (na ok. 12 średnich placuszków):

1 szklanka płatków owsianych zwykłych/górskich
¼ szklanki mąki razowej (50g) – użyłam pszennej razowej
300g jogurtu naturalnego (użyłam kefiru)
1 jajko
2 łyżki oleju
1 łyżeczka cukru wanilinowego
1 łyżeczka sody
100g suszonej żurawiny


Wykonanie:

Płatki owsiane zalać jogurtem/kefirem, wymieszać i odstawić na pół godziny, aż płatki zmiękną. Po tym czasie dodać jajko i oliwę – wymieszać. Mąkę i sodę wymieszać i dodać do pozostałych składników. Suszoną żurawinę posiekać na drobniejsze kawałki, dodać do reszty i wymieszać. 


Patelnię dosłownie ”musnąć” olejem (za pomocą pędzelka) i rozgrzać. Nakładać ciasto – placki nie powinny być grube, gdyż i tak spuchną z powodu dodatku sody:). Powinny być raczej cienkie. Po nałożeniu ciasta, od razu zmniejszyć płomień  na najmniejszy, przykryć patelnię pokrywką i smażyć do momentu, aż góra placków się zetnie (trzeba podglądać). Placki obrócić na drugą stronę i smażyć jeszcze przez chwilę. Gotowe placki oprószyć cukrem pudrem. Jem je bez dodatków (oczywiście w towarzystwie kubka mleka:)) – dzięki żurawinie są odpowiednio słodkie:). Smacznego!


5 komentarzy:

  1. Takie placuszki na śniadanie to marzenia każdego łakomczucha ( a ja się do nich zaliczam jak nic) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne! Wypróbowane dziś rano, z braku żurawiny dodałam rodzynki i orzechy włoskie -wyszły wspaniałe :))))) Nawet mój mąż się zajadał - prosimy o więcej takich "zdrowych" przepisów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło mi to słyszeć:) Z pewnością pojawią się nowe, ciekawe przepisy:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  3. Mozna upiec w piekarniku zamiast smazyc??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie próbowałam ich piec w piekarniku, być może wyjdą, ale gwarancji nie daję. Pozdrawiam:)

      Usuń