środa, 23 września 2015

Ciastka francuskie ze śliwkami



Za mną cudowny weekend. Spędziłam go w rodzinnym domu w Polsce, w gronie rodziny i przyjaciół. Naładowałam nieco akumulatory i nabrałam ciut optymizmu. Przy okazji nareszcie upiekłam ciasto, które zostało zjedzone, a nie rozdane czy wyrzucone z powodu „braku odbiorców”. W ogrodzie jak co roku tyle pyszności – jabłka, śliwki, winogrona, orzechy. Jednak ostatecznie wygrały śliwki. Wybaczcie, ale nie mogłam się oprzeć. Być w rodzinnym domu i nie wykorzystać chyba już ostatnich i w tym momencie najbardziej słodkich śliwek to grzech. Przez weekend jako pierwsze upiekłam kruche ciasto ze śliwkami i kruszonką, które zniknęło w przeciągu dwóch dni. Było naprawdę duże, bo pieczone na dużej czarnej blasze. Gdy po cieście zostało jedynie wspomnienie, kupiłam rolkę ciasta francuskiego, żebyśmy mogli zjeść ostatni wspólny deser przed moim wyjazdem do Niemiec. Jak już wielokrotnie wspominałam, ciasto francuskie cieszy się u mnie dużym uznaniem, dlatego po raz kolejny na moim stole gościły ciastka francuskie. Tym razem "jakże oryginalnie" - ze śliwką. Jakież one były wspaniałe! Ciasta z kruszonką nie zdążyłam sfotografować, więc na bloga trafiają jedynie ciastka francuskie:)


Składniki (na ok. 18 sztuk ):

1 duże opakowanie ciasta francuskiego (375g):
1 opakowanie serka waniliowego (ok. 120g)
1 żółtko
Kilka dojrzałych śliwek

Dodatkowo: białko jaja do zlepiania brzegów


Wykonanie:

Duża blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Piekarnik rozgrzać do 200oC (termoobieg).
Serek waniliowy wymieszać dokładnie z żółtkiem.
Śliwki przekroić na pół, wyciągnąć pestkę.
Ciasto francuskie rozwinąć i pokroić na równe kwadraty (ok. 18 sztuk, ale zależy, jak duże pokroicie  kwadraty). Każdy kwadracik złożyć na pół i naciąć jak na zdjęciu. Rozwinąć, a nadcięte brzegi przełożyć na drugą stronę. Przylepić za pomocą białka jajka. 


Na każdy kawałek ciasta nałożyć łyżeczkę serka waniliowego i położyć połówkę śliwki. Ciastka przesmarować z wierzchu lekko mlekiem. 


Wstawić do piekarnika i piec ok. 10-12 minut, aż ciastka nabiorą złoto-brązowego koloru. Oprószyć cukrem pudrem. Smacznego!


Jesienne słodkości!Czas na śliwki

2 komentarze:

  1. Ślicznie wyglądają i z pewnością pysznie smakują :)
    Dziękuję za udział w śliwkowej akcji :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię ciasta francuskiego, ale na takie bym się skusiła <3

    OdpowiedzUsuń