poniedziałek, 18 września 2017

Omlet z mąki ryżowej z serkiem wiejskim



Dzisiaj mała odskocznia od wypieków :) Moje śniadanie to zawsze owsianka, płatki żytnie lub jaglanka z owocami, bo jestem tak uzależniona, że nie wyobrażam sobie już życia bez nich! Ale raz w tygodniu robię sobie przerwę i wtedy na stole lądują pełnoziarniste grzanki z serkiem twarogowym i konfiturą, placki lub omlet. Od biedy coś na słono, ale to tylko jeśli jestem u kogoś lub w cudownym hotelu z jeszcze cudowniejszym bufetem :) W niedzielę miałam smak na omlet. Proste składniki, raz dwa trzy i omlet już był na talerzu. I nawet udało mi się go obrócić szpatułką. Omlet z mąki ryżowej i serka wiejskiego może i brzmi dziwnie, ale smakuje dobrze. Jeśli ktoś jest przyzwyczajony do smaku mąki ryżowej :) Serek wiejski po ogrzaniu lekko się ciągnie, prawie jak ser żółty. Omlet wyszedł puszysty i mięciutki. Idealnie komponuje się z konfiturami, miodem i orzechami, owocami lub jogurtem. Jak dla mnie idealny jako „fit deser” w ciągu tygodnia :) A w weekend nie liczymy kalorii :) Polecam :)


Składniki (na 1 omlet z małej patelni):
1 jajko (L)
25g mąki ryżowej
1 kopiata łyżka serka wiejskiego odsączonego
½ łyżeczki miodu
Szczypta proszku do pieczenia
Szczypta soli


Wykonanie:

Białko jaja oddzielić od żółtka. Żółtko wymieszać z serkiem wiejskim, mąką ryżową, miodem i proszkiem do pieczenia. Rozgrzać patelnię przesmarowaną lekko olejem (pamiętajcie, że teflon nie może być zdarty, bo wtedy omlet przywrze do patelni i całość się przypali). Białko ubić na sztywno ze szczyptą soli. Wymieszać z poprzednimi składnikami. Masę wylać na rozgrzaną patelnię, zmniejszyć płomień do minimum i przykryć pokrywką. Smażyć do czasu, aż wierzch omletu lekko się zetnie i omlet będzie można podważyć szeroką szpatułką. Po tym czasie omlet obrócić na drugą stronę i smażyć jeszcze chwilę, aż spód się przypiecze. Przełożyć na talerz i podawać z ulubionymi dodatkami. Smacznego!

P.S. Omlet smakuje równie dobrze na zimno i  podany z ulubionymi dodatkami może być alternatywą deseru po obiedzie :)


 

3 komentarze:

  1. Apetycznie kusi z tego mojego monitora:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda jak obłoczek :) Muszę zaopatrzyć się w mąkę ryżową :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń