poniedziałek, 9 października 2017

Rurki z kremem budyniowym



Kto nie lubi rurek z kremem niech się od razu przyzna :) U mnie w rodzinie chyba nie ma takich osób, bo kto zdążył się załapać, nie odmówił zjedzenia choćby jednej. Sami musicie przyznać, że mają coś w sobie. Nie wiem czy to kwestia kształtu, czy zapachu czy wyglądu. Ale ile się zrobi, tyle zostanie zjedzone.
A ostatnio przyjechała do mnie przyjaciółka z córeczką, gdyż pogoda była przepiękna, więc zafundowałyśmy ona dziecku, a ja mojemu pupilowi wspólną zabawę na świeżym powietrzu. Zrobiłam z tej okazji rurki z kremem.  Baaardzo smakowały :) Pieskowi chyba też, cytując – „Mamusia teraz nie patrz”, a następnie oba pyszczki umazane, oblizujące krem :) Można powiedzieć, że był to prawdziwy dzień dziecka. Tak więc, chyba można zaufać takim dwóm ekspertom i wypróbować przepis :) Co do przepisu właśnie, jest on bardzo popularny w Internecie, jedynie nadzienie może się różnić. Ja zrobiłam krem budyniowy taki jak do Pani Walewskiej. Polecam !


Składniki (na ok. 60 sztuk):

Ciasto:
500g mąki pszennej
250g masła
250g śmietany 18%
½ łyżeczki cukru wanilinowego
Szczypta soli

Krem budyniowy:
750ml mleka
3 żółtka
3 łyżki mąki pszennej (niezbyt kopiate)
2 łyżki skrobi ziemniaczanej (również niezbyt kopiate)
3-4 łyżki cukru
1 łyżka cukru wanilinowego
Ziarenka z 1/3 laski wanilii
200g miękkiego masła + 1 łyżka cukru


Wykonanie:

Ciasto: masło posiekać z mąką, dodać śmietanę, cukier wanilinowy i sól i ponownie posiekać, a następnie szybko zagnieść ciasto. Owinąć folią i schłodzić w lodówce przez godzinę. Po tym czasie rozgrzać piekarnik do 200oC (termoobieg), a dużą blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
Podsypując mąką, rozwałkować cienko ciasto na grubość ok. 1-2mm. Następnie pokroić na paski szerokości 1,5cm. Foremki na rurki przesmarować masłem lub olejem. Nawijać na nie paski zaczynając od węższej strony. Jedną stronę rurek lekko przesmarować mlekiem lub wodą i zanurzyć cały bok w cukrze. Ułożyć rurki na blasze i piec ok. 13-15 minut w zależności od preferencji. Ja lubię bardziej przypieczone ale nie spalone ciasto. Po upieczeniu rurki całkowicie ostudzić (ale najlepiej zdejmuje się z foremki rurki, które są jeszcze ciepłe).
Krem budyniowy: 250ml mleka wymieszać z mąką, skrobią i żółtkami. Resztę mleka (500ml) zagotować z cukrem, cukrem wanilinowym i ziarenkami wanilii. Do gotującego się mleka wlać mieszankę mleko-mąka-żółtka i cały czas mieszając, gotować, aż powstanie gęsty budyń i zniknie posmak mąki. Gotowy budyń przykryć talerzem lub folią i pozostawić do całkowitego ostudzenia.
Miękkie masło utrzeć z łyżką cukru na „puch”. Stopniowo (ciągle miksując), dodawać po łyżce zimnego budyniu i miksować. Krem przełożyć do rękawa cukierniczego i nadziać rurki. Smacznego!


5 komentarzy:

  1. Smak dzieciństwa! Oj zjadłabym :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś robiłam z podobnego przepisu i po włożeniu rurek do piekarnika ciasto mi spłynęło z foremek... Nie wiem jaki był powód. Muszę spróbować jeszcze raz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rurki muszą leżeć , a nie stać. Wtedy nie spłyną.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdzie można kupić foremki na rurki i jak takie foremki wyglądają?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja kupiłam na allegro

    OdpowiedzUsuń