wtorek, 10 kwietnia 2018

Lody – słone masło orzechowe



Uwielbiam masło orzechowe – najlepsze prosto ze słoika :) Chyba standardem już jest, że w każdym, nawet najmniejszym sklepie pojawia się masło orzechowe. Trzeba jednak uważnie przyjrzeć się etykietom. Warto dołożyć kilka złotych i kupić masło sporządzone ze 100% orzechów arachidowych i bez oleju palmowego. Mam swoje ulubione i innego nie kupuję :) Ostatnio jadłam lody o smaku słonego masła orzechowego i dosłownie się w nich zakochałam. Szybko więc odkurzyłam swoją maszynę do lodów i ukręciłam swoje własne :) Są nieziemsko pyszne i bardzo proste w wykonaniu. Pod warunkiem, że macie maszynę do lodów :) Pierwsze słoneczne dni za nami, także koniecznie musicie wypróbować  ten przepis!


Składniki (na ok. litr lodów):

150g masła orzechowego
150g słodkiej śmietany 36%
150g mleka 1,5%
100g cukru
2 jajka (M)
½ łyżeczki soli


Wykonanie:

Jajka utrzeć z połową cukru na biało. Do rondelka wlać śmietanę, mleko, sól i drugą połowę cukru. Podgrzewać, aż z mieszanki mleka zacznie ulatniać się para wodna (nie dopuścić do zagotowania mleka). Gorący płyn wlewać cienkim strumieniem na ubite jajka ciągle je mieszając trzepaczką. Jajka powinny się połączyć z mlekiem i śmietaną w jednolity, lekko zawiesisty płyn. Przykryć pokrywką i odstawić do całkowitego wystudzenia. Następnie dodać masło orzechowe i dokładnie rozmieszać trzepaczką. Całość mocno schłodzić (najlepiej całą noc w lodówce). 
Mieszanka jest gotowa do ukręcenia w maszynie do lodów. Dalej postępować wg instrukcji maszyny do lodów (moje lody się kręciły ok. 1 godziny). Gotowe lody przełożyć do pojemnika. Pamiętajcie, że przed porcjowaniem lodów dobrze jest wyciągnąć je ok. 5-10 minut wcześniej by nieco zmiękły.  Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz