czwartek, 17 stycznia 2019

Fit ciasto z kaszy manny owocami leśnymi



Czasami w ciągu tygodnia chce się czegoś słodkiego. Nie wiem jak Wy, ale ja staram się maksymalnie ograniczyć słodkości w tak zwane dni robocze. Wiadomo, czasami wpadnie jakaś krówka albo mały naleśniczek, w końcu jesteśmy tylko ludźmi, a na dodatek z naturalną skłonnością do wszystkiego co słodkie :) Tak więc lubię czasami zrobić sobie małe fit ciasto w małej fit foremce i cieszyć się nieco mniej kaloryczną słodką przekąską. Tym razem, podpatrzyłam tutaj fajny przepis na Fit ciasto z kaszy manny z malinami i akurat nadarzyła się świetna okazja by go wypróbować. Miałam przyjemność prowadzić warsztaty dla seniorów odnośnie zdrowego odżywiania i tak sobie pomyślałam, że przedstawię fajną alternatywę tradycyjnej drożdżówki. Tym bardziej, że powinni oni stosować dietę łatwostrawną, często z powodu cukrzycy powinni ograniczać cukier lub po prostu jeść mniej kalorycznie :) Takie ciasto sprawdzi się również fajnie u wszystkich osób, które po prostu chcą zrzucić parę kilogramów. Jeden kawałek to ok. 180kcal. Jest to minimum połowa tego, co znajduje się w tradycyjnym kawałku ciasta. Zachęcam, by przynajmniej raz spróbować :) Mi osobiście to ciasto bardzo smakuje, jest mięciutkie, wilgotne, niezbyt słodkie, a kwaskowate owoce się tutaj świetnie komponują. Ale nie wszystkim może przypaść do gustu :)


Składniki (na ciasto w formie 25x35cm):

Ciasto:
500ml kefiru lub maślanki (2 szklanki)
340g kaszy manny (2 szklanki)
6 łyżek miodu
2 jajka
2 łyżki gorzkiego kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cukru wanilinowego
Szczypta soli

Dodatkowo: ok. 4 garście owoców leśnych (mogą być maliny, jeżyny, borówki, porzeczki)


Wykonanie:

W naczyniu wymieszać kaszę manną z kefirem/maślanką, cukrem wanilinowym, solą, miodem i kakao. Wstawić do lodówki na ok. 2-3 godziny. Po tym czasie dodać jajka i proszek do pieczenia i dokładnie wymieszać.
Piekarnik rozgrzać do 170oC (termoobieg). Formę wyłożyć papierem do pieczenia.
Masę wlać do foremki i wygładzić powierzchnię. Wysypać równomiernie owoce (nie wciskać do ciasta). Wstawić do piekarnika i piec ok. 30 minut. Wystudzić. Oprószyć cukrem pudrem lub polać gorzką czekoladą. Smacznego!



12 komentarzy:

  1. Bardzo fajne i jakie szybkie! Muszę przetestować :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglada pysznie ��

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy można użyć mrożonych malin i dodać je bez rozmrażania? P.S. świetne przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne :) ja użyłam mrożonych - bez uprzedniego rozmrażania :) dziękuję za miłe słowa :) pozdrawiam serdecznie !

      Usuń
    2. Wyszlo swietne, jeszcze zaden Twój przepis mnie nie zawiodl :)

      Usuń
    3. Bardzo mi miło to słyszeć :) Dziekuję bardzo :) pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Jeśli wyłożę owoce na wierzch to one same opadną w środek? Tak jak widać na zdjęciu?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja je lekko wcisnęłam i opadły praktycznie na dno także myślę, że można je leciutko tylko docisnąć :) mrożone owoce tez bardziej opadają niż świeże :)

      Usuń